STATUT UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO
„DELFIN” GARWOLIN
Rozdział 1
Nazwa, teren działania, siedziba władz, charakter prawny.
- 1
- Stowarzyszenie nosi nazwę: Uczniowski Klub Sportowy „Delfin” Garwolin, zwany dalej Klubem.
- Czas trwania Klubu jest nieoznaczony.
- 2
Terenem działania Klubu jest obszar województwa mazowieckiego, swoje cele może realizować on również na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, a siedzibą jest pływalnia „Garwolanka” w Garwolinie przy ul. Olimpijskiej 2.
- 3
Klub działa na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (DZ. U. z 2014 r. poz. 715), ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o Stowarzyszeniach (Dz. U. 2001, Nr 79, poz. 855, ze zm.), ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) oraz niniejszego Statutu.
- 4
- Klub posiada osobowość prawną.
- Klub może tworzyć:
- grupy trenujących działające w ramach klubu.
- 5
- Klub jest organizacją pozarządową o celach niezarobkowych.
- Klub opiera swą działalność na pracy społecznej swoich członków.
- Do realizacji określonych celów statutowych Klub może zatrudniać pracowników.
- Klub może być organizacją pożytku publicznego w rozumieniu ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
- Klub może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego.
- Osiągnięty dochód w całości przeznaczony jest na działalność pożytku publicznego.
- 6
Klub może być członkiem organizacji sportowych o podobnym profilu działania.
- 7
Klub może używać pieczęci, godła, barwy, posiadać odznakę i znaczki organizacyjne oraz wydawać komunikaty zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Rozdział 2
Cele i środki działania.
- 8
- Celem Klubu jest popularyzacja i upowszechnienie sportu pływackiego wśród dzieci, młodzieży i dorosłych na terenie działania Klubu, oraz wychowanie dzieci i młodzieży przez kulturę fizyczną i sport.
- Klub realizuje swoje cele przez;
a)współdziałanie z władzami sportowymi, państwowymi i samorządowymi oraz innymi stowarzyszeniami i klubami w celu zapewnienia właściwych warunków do uprawiania sportu na terenie działania Klubu,
b)działania i organizację zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych, których celem jest ochrona i promocja zdrowia, wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej
- c)uczestniczenie w rozgrywkach i zawodach sportowych rangi krajowej i międzynarodowej,
- d)organizowanie letnich, krajowych lub zagranicznych obozów dla dzieci i młodzieży,
- e)prowadzenie działalności szkoleniowej,
- f)sprawowanie opieki wychowawczej i szkoleniowej nad dziećmi i młodzieżą,
- g)kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości.
- h) działania wspomagające rozwój aktywności fizycznej społeczności lokalnej.
- 9
- Działalność, o której mowa w § 8 może być prowadzona jako działalność nieodpłatna lub jako działalność odpłatna. Decyzję w powyższej sprawie każdorazowo podejmuje Zarząd Klubu. Dochód o odpłatnej działalności Klubu służy wyłącznie realizacji celów statutowych ujętych w § 8 i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.
Prowadzenie nieodpłatnej i odpłatnej działalności pożytku publicznego wymaga rachunkowego wyodrębnienia tych form działalności w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów oraz wyników z zastrzeżeniem przepisów o rachunkowości.
- Działalność nieodpłatna pożytku publicznego może być prowadzona w zakresie:
Działalność klubów sportowych w szczególnościorganizacja i współorganizacja
międzyklubowych oraz otwartych zawodów pływackich o zasięgu lokalnym, regionalnym i
krajowym. Uczestnictwo i promocja pływackich imprez sportowych i rekreacyjnych, których
celem jest ochrona i promocja zdrowia oraz wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.
Kod 93.12.Z według PKD
- Działalność odpłatna pożytku publicznego może być prowadzona w zakresie:
Działalność klubów sportowych w szczególnościorganizacja i współorganizacja
międzyklubowych oraz otwartych zawodów pływackich o zasięgu lokalnym, regionalnym i
krajowym. Uczestnictwo i promocja pływackich imprez sportowych i rekreacyjnych, których
celem jest ochrona i promocja zdrowia oraz wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.
Kod 93.12.Z według PKD
Działalność związana ze sportem w szczególności prowadzenie zajęć z doskonalenia techniki pływania. Kod 93.112 Z według PKD.
Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych w szczególności organizowanie letnich, krajowych lub zagranicznych obozów sportowych dla dzieci i młodzieży.Kod 85.51.Z według PKD.
Rozdział 3
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki.
- 10
Członkowie Klubu dzielą się na;
- zwyczajnych,
- wspierających,
- honorowych.
- 11
- Członkami zwyczajnymi Klubu mogą zostać uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, ich rodzice, nauczyciele, trenerzy oraz sympatycy sportu, przyjęci przez Zarząd na podstawie pisemnej deklaracji.
- W imieniu małoletnich pisemną deklarację podpisują rodzice lub ich opiekunowie prawni, w której zobowiązują się do regularnego opłacania składek członkowskich i miesięcznych opłat treningowych w wysokości określonej przez Zarząd.
- Małoletni w wieku od 16 do 18 lat, będący członkami zwyczajnymi Klubu, mogą za zgodą przedstawicieli ustawowych korzystać z biernego i czynnego prawa wyborczego ale nie mogą zasiadać w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej Klubu.
- Małoletni poniżej 16 roku życia, nie mają prawa udziału w głosowaniu na walnych zebraniach członków oraz nie korzystają z czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Klubu.
- Członkiem wspierającym mogą być osoby prawne i osoby fizyczne, uznające i wspierające cele Klubu, deklarujące pomoc materialno–finansową dla Klubu oraz przyjęte w trybie określonym w ust.1,
- Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie na wniosek Zarządu Klubu osobom fizycznym, które wniosły szczególne zasługi dla rozwoju Klubu.
- 12
- Członkowie zwyczajni mają prawo do;
- a)uczestniczenia w Walnych Zebraniach Klubu z głosem stanowiącym,
- b)wybierania i być wybieranym do władz Klubu,
- c)uczestnictwa w zajęciach treningowych, zawodach i imprezach sportowych oraz rekreacyjnych organizowanych przez Klub,
- d) poddawania ocenie działalności Klubu oraz zgłaszania wniosków i postulatów wobec władz Klubu,
- e) posiadania legitymacji członkowskiej i noszenia odznaki z godłem Klubu,
- f)korzystania z uprawnień członkowskich wynikających ze statutowej działalności Klubu.
- Członkowie wspierający mają prawa członków zwyczajnych za wyjątkiem czynnego prawa wyborczego.
- Członkowie honorowi mają prawa członków zwyczajnych za wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego oraz głosu stanowiącego na Walnym Zebraniu.
- 13
- Członkowie zwyczajni zobowiązani są do:
- a) aktywnej działalności na rzecz rozwoju Klubu,
- b)stałego podnoszenia poziomu sportowego swych członków,
- c)przestrzegania statutu i regulaminu klubowicza UKS Delfin,
- d)regularnego opłacania składek członkowskich i opłat treningowych, których wysokość określa Zarząd Klubu, z tym że składkę i opłaty za ucznia opłaca rodzic lub opiekun prawny.
- Uczeń szkoły podstawowej, gimnazjalnej bądź średniej jest zwyczajnym członkiem klubu a ponadto zawodnikiem klubu zobowiązanym do:
- a) godnego reprezentowania barw Klubu,
- b)udziału w zajęciach treningowych, mistrzostwach i zawodach sportowych organizowanych przez Klub,
- c)przestrzegania statutu i regulaminu klubowicza UKS Delfin.
- 14
- Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne oraz osoby prawne, które zadeklarowały wsparcie na rzecz Klubu.
- Warunkiem uzyskania członkostwa wspierającego jest złożenie pisemnej deklaracji o treści: „Akceptuję cele Klubu oraz zobowiązuję się do jego wspierania”.
- Decyzję o przyjęciu nowych członków wspierających dokonuje Zarząd Klubu uchwałą w ciągu 30 od daty złożenia deklaracji. W razie odmowy przyjęcia w poczet członków, zainteresowany ma prawo w terminie 14 dni od daty jej doręczenia złożyć na ręce Zarządu Klubu odwołanie do Walnego Zebrania Członków Klubu. Walne Zebranie Członków Klubu rozpatruje odwołanie w czasie najbliższych obrad. StanowiskoWalnegoZebraniaCzłonkówKlubu jest ostateczne.
Członkowie wspierający mają prawo do:
Uczestnictwa we wszystkich formach działalności Klubu z głosem doradczym,
Korzystania z pomieszczeń Klubu, na zasadach określonych w odrębnych regulaminach,
Wyrażania opinii i zgłaszania wniosków dotyczących Klubu.
- 15
1.Członkami honorowymi mogą być osoby fizyczne oraz osoby prawne szczególnie zasłużone dla realizacji celów Klubu.
2.Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie Członków na wniosek Zarządu Klubu.
- Członek honorowy ma prawo brać udział w zebraniach statutowych władz Klubu z głosem doradczym.
4.Członek honorowy zwolniony jest z obowiązku opłacania składek członkowskich.
- 14
- Członkostwo w Klubie ustaje w przypadku;
- a) śmierci,
- b) wystąpienia z Klubu na piśmie,
- c) skreślenia z listy członków,
- d) wykluczenia z listy członków,
- e) rozwiązania Klubu
- Skreślenie z listy członków może nastąpić, jeżeli członek;
- a) nie przestrzega postanowień statutu, regulaminu oraz uchwał władz Klubu,
- b) zalega z płatnością opłat przez okres 3 miesięcy pomimo wezwania do ich uiszczenia.
- Zawieszenie w prawach członka może nastąpić jeżeli:
- a) nie bierze udziału w działalności statutowej Klubu przez okres 3 miesięcy,
- b) zalega z płatnością opłat przez okres 3 miesięcy pomimo wezwania do ich uiszczenia.
- Wykluczenie z listy członków może nastąpić jeżeli członek umyślnie narusza obowiązki statutowe, działa na szkodę Klubu.
- Uchwałę o skreśleniu, wykluczeniu z listy członków oraz zawieszeniu w prawach członka podejmuje Zarząd Klubu. Od uchwały tej członek może się odwołać do Walnego Zebrania Klubu w ciągu 30 dni od dnia jej doręczenia wraz z uzasadnieniem.
- Postanowienia opisane w § 14 ust. 1, 2, 3 stosuje się odpowiednio do członków wspierających.
Rozdział 4
Władze Klubu
- 15
Władzami Klubu są;
- Walne Zebranie Członków,
- Zarząd,
- Komisja Rewizyjna.
- 16
Kadencja władz Klubu trwa 2 lata a ich wybór odbywa się w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od uchwały Walnego Zebrania Członków.
- 17
- Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków.
- Walne Zebrania Członków zwołuje Zarząd, który ustala porządek, termin i miejsce zebrania i zawiadamia członków co najmniej na 3 tygodnie przed zebraniem na tablicy informacyjnej na I piętrze pływalni „Garwolanka” w Garwolinie, oraz na stronie internetowej Klubu.
- Walne Zebranie Członków – Sprawozdawcze odbywa się jeden raz w roku, a sprawozdawczo – wyborcze co 2 lata.
- Obradami Walnego Zebrania Członków kieruje Przewodniczący, którym jest Prezes Zarządu, albo – Walne Zebranie Członków otwiera Prezes Zarządu prowadząc je do momentu wyboru Przewodniczącego Zebrania. Wyboru Przewodniczącego Zebrania dokonuje się w głosowaniu jawnym, spośród obecnych na zebraniu członków.
- Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy;
- a)uchwalenie statutu i podejmowanie uchwał o zmianach w statucie i rozwiązaniu się Klubu oraz w sprawach majątkowych,
- b)wybór i odwołanie władz Klubu (Zarząd, Komisja Rewizyjna) oraz wybory uzupełniające,
- c) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdania z działalności ustępujących władz,
- d) udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej,
- e)rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawie skreślenia, wykluczenia z listy członków lub zawieszenia w prawach członka oraz ukarania,
- f) rozpatrywanie oraz rozstrzyganie wniosków Zarządu i członków Klubu.
- 18
W Walnym Zebraniu Członków biorą udział:
- Z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni Klubu.
- Z głosem doradczym – członkowie wspierający, honorowi oraz zaproszeni goście.
- 19
Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków.
Jeśli na zebraniu nie ma wymaganego kworum zwołuje się zebranie w drugim terminie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia zwołania Walnego Zebrania Członków. W drugim terminie do podejmowania uchwał nie jest wymagane kworum.
- 20
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków może być zwołane na skutek:
- a)uchwały Zarządu podjętej zwykłą większością głosów,
- b) wniosku Komisji Rewizyjnej,
- c)wniosku zgłoszonego przez co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych,
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwoływane jest przez Zarząd w terminie miesiąca od zgłoszenia wniosku lub podjętej uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.
- 21
Zarząd jest organem władzy Klubu działającym pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków.
- 22
Zarząd składa się z 3-7 osób wybranych przez Walne Zebranie Członków.
- 23
- Do kompetencji Zarządu należy:
- a) reprezentowanie Klubu na zewnątrz oraz działanie w jego imieniu.
- b) realizowanie uchwał, wytycznych i zaleceń Walnego Zebrania Członków.
- c) kierowanie całokształtem działalności Klubu.
- d) zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania.
- e) uchwalanie planów działania i planów finansowych.
- f) ustalanie wysokości składek członkowskich i miesięcznych opłat treningowych,
- g) zwoływanie Walnych Zebrań Członków.
- h)powoływanie jednostek regulaminowych, komisji problemowych i zatwierdzanie ich regulaminów.
i)przyjmowanie w poczet klubu, zawieszanie w prawach członka , skreślanie oraz wykluczanie z listy członków Klubu.
- j)stosowanie wyróżnień i nagród,
- k) stosowanie kar.
- W uzasadnionych przypadkach na pisemny wniosek rodzica Zarząd ma prawo zwolnienia
zawodnika w całości bądź w części z opłat i składek członkowskich.
- 24
W razie ustąpienia Prezesa Zarządu w czasie trwania kadencji, Zarządowi przysługuje prawo wyboru nowego Prezesa, który pełni tę funkcję do czasu najbliższego Walnego Zebrania Sprawozdawczo – Wyborczego.
- 25
- Zarząd konstytuuje się na pierwszym zebraniu i wybiera ze swego grona Prezesa, 1-2 wice
prezesów i sekretarza, a pozostałym członkom przydziela do realizacji określone funkcje.
- Zarząd ma prawo, w drodze kooptacji, uzupełnić swój skład osobowy na powstałe w okresie
pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków wakaty.
- Kooptacji dokonuje się uchwałą Zarządu przy większości 2/3 głosów pozostałych członków.
- Liczba dokooptowanych członków danego organu nie może przekraczać 1/2 składu osobowego pochodzącego z wyborów.
- Zakres działania, organizację oraz tryb pracy Zarządu i jego organów określają regulaminy uchwalone przez Zarząd.
- 26
- Komisja Rewizyjna jest organem stałego nadzoru i kontroli działalności Klubu.
- Komisja Rewizyjna składa się z 2-3 osób, w tym przewodniczącego i sekretarza.
3.Komisja Rewizyjna przeprowadza co najmniej raz w roku kontrolę statutowej i finansowo-gospodarczej działalności Klubu.
- Komisja Rewizyjna przedkłada Walnemu Zebraniu Członków sprawozdanie ze swojej działalności oraz posiada wyłączne prawo stawiania wniosków w sprawach absolutorium dla Zarządu.
- Komisja Rewizyjna ma prawo występowania do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądania wyjaśnień oraz usunięcia nieprawidłowości.
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek komisji ma prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu i innych organów z głosem doradczym.
- Członkowie Zarządu nie mogą być członkami Komisji Rewizyjnej.
Rozdział 5
Wyróżnienia i kary
- 27
- Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu Zarząd przyznaje wyróżnienia i kary.
- W przypadku naruszenia postanowień statutu, regulaminów i innych postanowień obowiązujących w Klubie, Zarządowi przysługuje prawo nakładania kar na członków Klubu.
- Tryb postępowania dyscyplinarnego oraz rodzaje kar określa regulamin uchwalany przez Zarząd.
- W toku postępowania dyscyplinarnego obowiązuje zasada dwuinstancyjności.
- Od decyzji Zarządu o ukaraniu, członkowi Klubu przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 30 dni od daty zawiadomienia o ukaraniu.
Rozdział 6
Majątek i fundusze Klubu.
- 28
- Majątek Klubu stanowią: ruchomości i fundusze.
- Na fundusz Klubu składają się:
- a) składki roczne członków Klubu, miesięczne opłaty treningowe zawodników,
- b) wpływy z zawodów organizowanych przez Klub,
- c) inna odpłatna działalność statutowa,
- c)darowizny, dotacje, ofiarność publiczna i środki pochodzące z innej działalności statutowej i gospodarczej Klubu,
- d) odpisy od podatku przekazywane w trybie art. 27 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
- e) dochodów z nieruchomości i ruchomości będących własnością lub w użytkowaniu Klubu
- d) inne źródła.
- 29
W ramach działalności Klubu zabrania się:
- udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
- przekazywania majątku na rzecz ich członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3.wykorzystywania majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich chyba, że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
- zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
- 29
Do ważności oświadczeń dotyczących praw i obowiązków majątkowych Klubu wymagane jest współdziałanie dwóch osób: prezesa lub wiceprezesa oraz sekretarza.
Oferty i wnioski (w szczególności dokumenty składane do urzędów) nie powodujące powstania zobowiązań majątkowych mogą być składane przez jedną z osób – Prezesa, Wiceprezesa lub Sekretarza.
Rozdział 7
Postanowienia końcowe.
- 30
Zmiana Statutu może być uchwalona przez Walne Zebranie Członków zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków Walnego Zebrania.
- 31
1.Rozwiązanie się Klubu następuje w przypadku podjęcia uchwały przez Walne Zebrani
Członków większością 2/3 głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków Walnego Zebrania.
- Uchwała o rozwiązaniu się Klubu powinna określać przeznaczenie majątku Klubu.
- Po zakończeniu likwidacji Klubu, likwidator występuje do organu rejestracyjnego z wnioskiem o wykreślenie Klubu z rejestru stowarzyszeń kultury fizycznej.
- 32
- Z dniem uchwalenia niniejszego statutu, dotychczasowy statut traci moc.
- Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem 30.01.2018
Regulamin Klubu UKS DELFIN
- Klub UKS DELFIN organizuje zajęcia dla dzieci i młodzieży, które wyrażają chęć podnoszenia swoich umiejętności pływackich i startów w zawodach sportowych.
- Przydział do grupy sportowej następuje na podstawie deklaracji zainteresowanego, posiadanych umiejętności i przynależności do danej kategorii wiekowej.
- Członkowie grup sportowych powinni regularnie uczestniczyć w całym cyklu treningów, jak i startów w zawodach po wytypowaniu ich przez trenera.
- W zajęciach prowadzonych przez Klub mogą brać udział osoby, które:
- zapoznały się z Statutem I Regulaminem Klubu dostępnym na stronie www.uksdelfingarwolin.pl
- wypełniły i podpisały (za osoby niepełnoletnie podpis rodzica lub opiekuna) deklarację członkowską przynależności do Klubu oraz regulamin klubowicza UKS DELFIN
- przedstawiły ważne zaświadczenie od lekarza sportowego lub oświadczenie rodziców o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach
- opłaciły składkę członkowską na bieżący rok do 30 września danego roku.
- uiściły miesięczną opłatę treningową za udział w zajęciach do 15-go każdego miesiąca
- odnotowały swoją obecność na zajęciach u instruktora / trenera.
- Wszelkich wpłat dokonujemy na konto Klubu w Banku Pekao S.A. 1 Oddział w GarwolinieNr: 54 1240 2728 1111 0000 3990 4265
- Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane tylko na podstawie odpowiedniego dowodu wpłaty.
- W przypadku nieobecności dziecka na zajęciach dokonane opłaty miesięczne nie podlegają zwrotowi. W przypadkach losowych o konieczności uiszczenia opłaty, na pisemny wniosek zainteresowanego (rodzica lub opiekuna prawnego), decyduje Zarząd.
- W przypadku nie dokonywania opłat w okresie 3 miesięcy dana osoba może być skreślona z listy zawodników
- W przypadku wątpliwości dotyczących wysokości i bieżących opłat prosimy o indywidualny kontakt z Zarządem Klubu.
- W przypadku wątpliwości Klubu dotyczących należnych opłat Klub zastrzega sobie prawo do kontaktu z daną osobą.
- Wpłacona składka roczna, członkowska nie podlega zwrotowi.
- Klub zastrzega sobie możliwość zmiany opłat za udział w zajęciach oraz zmiany rozkładu zajęć w ciągu roku szkolnego.
- Klub nie odpowiada za dzieci poza terenem niecki basenowej lub innym miejscem zajęć z instruktorem. Prosimy o zapewnienie opieki dzieciom do czasu rozpoczęcia zajęć i zaraz po ich zakończeniu.
- Na zajęcia należy przychodzić na kilkanaście minut przed ich rozpoczęciem, aby zdążyć przygotować się do zajęć.
- Za nieprzestrzeganie regulaminu Zarząd może nałożyć następujące kary:
– upomnienie
– nagana
– wydalenie z klubu
- Za szczególne osiągnięcia Zarząd może przyznać następujące nagrody:
– pochwała
– wyróżnienie
– list gratulacyjny
– nagroda rzeczowa
- Wypełniając deklarację członkowską Klubu wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Klub UKS DELFIN w celach marketingowych, promocyjnych, reklamowych oraz przesyłanie Państwu materiałów informacyjnych, promocyjnych i reklamowych rozpowszechnianych przez Klub.